Pneumatiky Michelin CrossClimate 3

Je to už víc než 10 let, co Michelin představil svůj první dezén z řady CrossClimate – a
právě ten odstartoval revoluci mezi celoročními pneumatikami. Od té doby zvítězily
celoročky Michelin v desítkách testů. A nová generace CrossClimate 3 posouvá hranice
zase o kousek dál.
Celoroční pneumatika francouzského výrobce slibuje delší životnost, ještě lepší výkony v zimě a
nové technologie přizpůsobené i moderním elektromobilům. Vděčí za to trojici technologií:
směsi Thermal Adaptive Tread Compound, konstrukci MaxTouch a technologii Evergrip. My
vám teď stručně a srozumitelně vysvětlíme, co si pod těmito exotickými názvy představit.
Hlavní výhody celoroční pneumatiky Michelin CrossClimate 3:
● O 4 % kratší brzdná dráha na mokré vozovce
● Prodloužená životnost až o 15 %
● Certifikace 3PMSF pro spolehlivou jízdu v zimě
● Efektivní odvod vody i při výrazném opotřebení
● Optimalizovaná pro elektromobily
Thermal Adaptive Tread Compound pro maximální přilnavost
Nová směs se snadno přizpůsobí teplotě vozovky a zajišťuje tak výbornou přilnavost za všech
povětrnostních podmínek. Kombinace polymerů s vysokým podílem siliky pomáhá gumě udržet
si své jízdní vlastnosti i v teplotních extrémech. Pryž proto zůstává pružný i v zimních mrazech
a naopak si zachová stabilitu a nezměkne při letních vedrech na rozpáleném asfaltu.
Konstrukce MaxTouch pro vyšší kilometrový nájezd
Vylepšená konstrukce pomáhá pneumatice lépe rozkládat síly, které na ni působí při rozjezdu,
brzdění i zatáčení. Díky lepšímu rozložení tlaku se tak dezén opotřebovává rovnoměrněji, což
prodlužuje životnost pneumatiky až o 15 % oproti předchozí generaci. Výsledkem je nejen
ekonomičtější provoz, ale i stabilní jízdní vlastnosti po celou dobu, co je pneumatika v provozu.
Drážky ve tvaru V pro rychlejší odvod vody
Vzorek navrhnul Michelin tak, aby co nejrychleji odváděl vodu i sněhovou břečku pryč ze středu
běhounu. Tomu pomáhá kombinace hlubokých drážek ve tvaru písmene V s menšími 3D
lamelami, která zároveň pomáhá pneumatice při rozjezdu v blátě nebo udusaném sněhu. Díky
těmto vylepšením má nová pneumatika o 4 % kratší brzdnou dráhu na mokru než předchozí
generace.