UPOZORNĚNÍ: Nyní jsme v hlavní sezóně přezouvání a kvůli vytížení dopravců se může doručení objednávek ve výjimečných případech o 1 až 2 dny zpozdit. Děkujeme za pochopení, děláme vše pro to, abychom vám zboží doručili v termínu.

4 důvody, proč si jízdou na sjetých pneu koledujete o malér

Nečekaná tučná pokuta snadno zamává s vaším rodinným rozpočtem. Policisté vám za opotřebené pneumatiky mohou udělit sankci 10 000 Kč a zákaz řízení až na 1 rok! 

Pokud jste letos nepřezuli na nové gumy, zkontrolujte si zákonem předepsanou minimální hloubku dezénu. Ta má obrovský vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Při jízdě na sjetých pneumatikách vás navíc čekají nepříjemné tahanice s STK i pojišťovnou.

 

1. Zákaz řízení až na 1 rok a pokuta 10 000 Kč


„Za sjeté pneumatiky může policista udělit na místě pokutu až 2000 Kč,“ říká mluvčí policie ČR Hana Rubášová. Pokud však strážník vyhodnotí, že vzorek ohrožuje bezpečnost provozu, předá případ Přestupkové komisi. Ta může podle mluvčí policie ČR Rubášové udělit zákaz řízení na 6–12 měsíců a pokutu 10 000 korun.

2. Pojišťovna vám naúčtuje i 1 milion korun


I ti nejzodpovědnější řidiči čas od času bourají. A sjetý vzorek toto riziko výrazně zvyšuje. Výrazně totiž prodlužuje brzdnou dráhu, což je při nečekaném střetu rozhodující. A pojišťovny to moc dobře vědí. Havarijní komisař vám sníží plnění spoluúčasti až dvojnásobně. Pokud navíc způsobíte nehodu, pojišťovna vás nechá zaplatit náhrady z povinného ručení. Částka se vyšplhá i na 1 milion korun.

3. Vyhazov na STK kvůli opotřebeným gumám a špatnému rozměru


Vůz musí každé dva roky projít technickou kontrolou. Nejčastějšími důvody k jejímu zamítnutí jsou špatné rozměry plášťů a sjetý vzorek. Pozor si však dejte i na kombinaci dvou rozdílných modelů na jedné nápravě. Málokterý technik nad tím přimhouří oko.

4. Od 90 km/h hazardujete se svým životem!


Opotřebené letní gumy se při rychlosti 90km/h téměř nedotýkají silnice. Jakmile zaprší, nepomůže vám ani pomalé tempo. Vzorek nemá dostatek drážek, kterými by odtékala voda. Podle nezávislého testu magazínu Autobuild se pneumatikám navíc prodlužuje brzdná dráha. U letních plášťů až o 18 metrů, u zimních o 14.

 

Jaká je minimální hloubka dezénu?

 
letních plášťů je dovolena minimální hloubka dezénu 1,6 mm. To však platí jen pro případ nouze. Continental do­poručuje alespoň 3 mm.

Na zimních pláštích musí být alespoň 4 mm vzorku. Rozdíl mezi sjetými a čerstvými pneumatiky poznáte na první pohled. Nové gumy mají vzorek vysoký cca 8 mm.

Hloubku dezénu pravidelně kontrolujte. Vyplatí se vám to hned nadvakrát. Zaprvé ušetříte, zadruhé vám to může zachránit život.

Pokud ještě nemáte přezuto, naši specialisté vám rádi doporučí kvalitní pláště podle nezávislých testů motoris­tických časopisů. Právě ověřené modely totiž dosáhly špičkového výkonu i při maximálním opotřebení. Prémiové značky jsou zkrátka sázkou na jistotu.