První test letních pneumatik roku 2019 ocení hlavně řidiči menších vozů. Redaktoři totiž měřili jízdní vlastnosti 16 pneumatik o rozměru 185/65 R 15. Pokud jste tedy spokojených vlastníkem vozů jako Volkswagen Polo, Hyundai i30 nebo Renault Clio, měli byste zbystřit.
Celkovou známku tvoří ze 40 % jízda na mokru, z 20 % jízda na suchu, z 20 % kilometrový nájezd, z 10 % valivý odpor (spotřeba) a z 10 % hlučnost.
Bridgestone po letech u ADACu znovu vítězí
Nový dezén Turanza T005 po letech vrátil Bridgestone do čela tabulky testů ADAC. Redaktoři ocenili především perfektní přilnavost na mokru a skvělou ochranu proti aquaplaningu – tím spíš, že šlo o disciplíny, se kterými měla většina pneumatik problém.
Překvapivý výsledek Vredesteinu
Pneumatiky Vredestein Sportrac 5 podávají dlouhodobě velmi slušný výsledek a patří mezi špičky v poměru ceny a kvality. Druhé místo je přesto překvapením. Sportovní dezén však jako jeden z mála předvedl výborné chování na mokru a výborné reakce v zatáčkách.
Celoročky Michelinu pořáží letní konkurenty
Celoroční dezén Michelin CrossClimate+ se umístil na třetím místě. Skvělé umístění pneumatikám zajistit především bezkonkurenční kilometrový nájezd, kterým je francouzský výrobce proslulý. Michelin o svém dezénu mluví jako o „první letní pneumatice se zimní homologací“. Slabinou plášťů však byla jízda na suchu, kde měly letní dezény nad celoroční směsí výhodu.
Shrnutí testu
Na rozdíl od minulých let v tabulce nevidíme ani jedno hodnocení „velmi dobrý“ a známku „dobrý“ získaly jen dezény Bridgestone Turanza T005 a Vredestein Sportrac 5. Redaktoři totiž kladli velký důraz na jízdní vlastnosti na mokru, kde si řada dezénů nevedla nejlépe.
Co se oproti posledním rokům změnilo? Podle ADACu za to může fakt, že kvůli tlaku na nižší emise vyrábějí značky pneumatiky se stále nižším valivým odporem. To se však projevuje horší přilnavostí a tedy i slabšími jízdními vlastnostmi při dešti.