Novinky a AKCE e-mailem

Rádi Vám budeme zasílat informace o novinkách a produktech ve slevě.
Zanechte nám svůj e-mail.

EU značení pneumatik dle evropské unie - energetické štítkování

O čem nás značení informuje

Vnější hluk

EU štítkování Vnější hluk

3 třídy od 1 (nejtišší) do 3 (hlučnější)

Vnější hlučnost pneumatiky se měří v decibelech (dB) a porovnává se s novými evropskými hlukovými limity pneumatik, které mají být zavedeny v roce 2016.

 

EU štítkování Vnější hluk – 3 kategorie

 

Spotřeba paliva

EU energetické štítkovnání – spotřeba paliva

od A (nejúspornější) po G (nejméně úsporné)

Valivý odpor pneumatik je jedním z faktorů, které mohou ovlivňovat spotřebu paliva. Čím je tento valivý odpor nižší, tím méně paliva je potřeba k pohybu vozidla vpřed a tím méně také vzniká emisí oxidu uhličitého. Rozdíl mezi pneumatikami třídy A a G může činit až 7,5 % spotřebovaného paliva. U průměrného osobního automobilu to obnáší asi 0,65 litru paliva na 100 km.

EU štítkování Spotřeba paliva – kategorie
 

Přilnavost za mokra

 

EU štítkování P5ilnavost za mokra

od A (nejlepší) po G (nejhorší)

Odezva při brzdění představuje důležitý aspekt jízdních vlastností pneumatiky za mokra a má zásadní význam na Vaši bezpečnost. Rozdíl mezi pneumatikami třídy A a G může znamenat až 30% zkrácení brzdné dráhy. Například u osobního automobilu brzdícího naplno na mokré vozovce z rychlosti 80 km/h to může znamenat vzdálenost až 18 metrů.

EU štítkování Přilnavost za mokra – kategorie
 

Jsou štítky užitečné? Mám podle nich vybírat?

Ano, protože hodnotí 3 významné parametry pneumatiky. A nejsou to jen ekologické (environmentální) aspekty, ale především kvalitativní.

Spotřeba paliva, resp. valivý odpor

Valivý odpor má vliv nejen na spotřebu vozidla, ale i na životnost pneumatiky – nižší valivý odpor se kladně projevuje na životnosti pneumatiky.

  • kvalitativní aspekty: životnost, ekonomická úspora
  • ekologické aspekty: nižší emise výfukových plynů, méně opotřebovaných pneumatik, méně drobného otěrového prachu z ojetých pneumatik

Přilnavost za mokra

Přilnavost na mokru je klíčová. Na suchu funguje skoro každá i sebehorší pneumatika, ale na mokru jde do tuhého a vznikají propastné rozdíly.

  • kvalitativní aspekty: jízdní vlastnosti pneumatiky
  • ekologické aspekty: snížení počtu vraků kolem silnic po dešti

A hlučnost?

  • kvalitativní aspekt: komfort posádky vozidla
  • ekologické aspekty: nebudete plašit ptáčky na stromech a zvyšovat hlukovou zátěž, tzv. hlukové znečištění

    (poznámka rýpavého kolegy: Když pořádně hučí, aspoň to plaší srnky od cest.) 

Dle nařízení EU Vás musíme upozornit na následující 3 body (se kterými plně souhlasíme):

  • Spotřebu paliva může výrazně snížit především ekologická jízda.
  • Pro optimální přilnavost za mokra (a nejen za mokra) a palivovou účinnost je zapotřebí pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách!
  • A pro Vaši bezpečnost je třeba vždy přísně dodržovat vzdálenost mezi jedoucími vozidly s ohledem na brzdnou dráhu.

Stránky Evropské komise

Všichni prodejci pneumatik v EU jsou povinni odkázat na stránku Evropské komise. Jestli se na ni kouknete, necháme na Vás: Stránky Evropské komise s informacemi o štítkování pneumatik (EN)

Potřebujete poradit?

547 425 320 offline

Porovnávaní

V porovnaní máte 0 produktů.

zobrazit porovnané
odebrat vše

 

Copyright © E-Pneumatiky.cz 2003 – 2017 Všechna práva vyhrazena.

cookie