3 třídy od 1 (nejtišší) do 3 (hlučnější)
Vnější hlučnost pneumatiky se měří v decibelech (dB) a porovnává se s novými evropskými hlukovými limity pneumatik, které mají být zavedeny v roce 2016.
od A (nejúspornější) po G (nejméně úsporné)
Valivý odpor pneumatik je jedním z faktorů, které mohou ovlivňovat spotřebu paliva. Čím je tento valivý odpor nižší, tím méně paliva je potřeba k pohybu vozidla vpřed a tím méně také vzniká emisí oxidu uhličitého. Rozdíl mezi pneumatikami třídy A a G může činit až 7,5 % spotřebovaného paliva. U průměrného osobního automobilu to obnáší asi 0,65 litru paliva na 100 km.
od A (nejlepší) po G (nejhorší)
Odezva při brzdění představuje důležitý aspekt jízdních vlastností pneumatiky za mokra a má zásadní význam na Vaši bezpečnost. Rozdíl mezi pneumatikami třídy A a G může znamenat až 30% zkrácení brzdné dráhy. Například u osobního automobilu brzdícího naplno na mokré vozovce z rychlosti 80 km/h to může znamenat vzdálenost až 18 metrů.
Ano, protože hodnotí 3 významné parametry pneumatiky. A nejsou to jen ekologické (environmentální) aspekty, ale především kvalitativní.
Valivý odpor má vliv nejen na spotřebu vozidla, ale i na životnost pneumatiky – nižší valivý odpor se kladně projevuje na životnosti pneumatiky.
Přilnavost na mokru je klíčová. Na suchu funguje skoro každá i sebehorší pneumatika, ale na mokru jde do tuhého a vznikají propastné rozdíly.
(poznámka rýpavého kolegy: Když pořádně hučí, aspoň to plaší srnky od cest.)
Všichni prodejci pneumatik v EU jsou povinni odkázat na stránku Evropské komise. Jestli se na ni kouknete, necháme na Vás: Stránky Evropské komise s informacemi o štítkování pneumatik (EN)